Horgolni tanulok

Merthogy az nem lehet, hogy nem tudok. Kötni, varrni mindig is tudtam (legalábbis így érzem : ). Már kisgyerekként babaruhát varrtam kézzel, majd géppel, kötni is viszonylag hamar kezdtem. A horgolás valahogy kimaradt, olyan nehéznek, misztikusnak tűnt. Aztán a Waldorf jellegű babáknál csak elővettem a horgolótűt, mert ahhoz, hogy szép hajuk legyen, sapkát kell horgolni a fejükre, amibe belehúzom a hajszálakat. Majd jött az eszkimó babám csizmája, a kiscipő, én meg rájöttem, hogy nem olyan bonyolult ez. Persze megnéztem pár képet, videót, a hamis pálcát többször is : )
Rátaláltam a Horgo-blogra is, ahová a lányok feltették az angol kifejezések fordítását, így már enyém volt a világ, csak egy kis szabadidő kellett hozzá. Próbaként egy egyszerűbb kalapot horgoltam innen. Nagyon zöld, egyrészt mert ilyen fonalam volt otthon, másrészt az én barna bőrű leányzómon jól áll, meg amúgy is, itt a tavasz (tegnap havazott).
 És még mindig horgolás. A Horgo-blogon jótékonysági játékot hirdettek, blokkokat kell horgolni, amit majd összevarrnak, és az így elkészült takarót az Első Lépések Alapítvány akadályozott, eltérő fejlődésmenetű kisgyerekei vehetik birtokba. Félóra alatt még egy hozzám hasonló kezdő is elkészít egy blokkot, azt hiszem nem nagy áldozat. Részletek itt.



Megjegyzések

Vacskamati üzenete…
Nekem is misztikus a horgolás, annak ellenére, hogy egyszerűbb dolgokat (hópihe, paróka, mackó) már horgoltam, a minták egyenesen hieroglifának tűnnek, pedig azt mondják azok, akik mindkettőt tudják, a horgolás egyszerűbb a kötésnél.. Én is szemeztem a horgo-bloggal, de eddig még ellenálltam.. Lehet, egy ilyen jótékonysági üggyel engem is levesznek a lábamról (így varrtam meg életem első blokkját és babáját is.. :D)

Nekem tetszik ez a zöld, ügyes vagy.. :D
katafolt üzenete…
Mi bajotok nektek a horgolással ?!Ez volt az a kézimunka,amit önként és dalolva kezdtem el még hatévesen :).Ha nekem ment,megy mindenkinek :D.Mostanában inkább a kész dolgokat nézegetem,horgolni nincs kedvem.Ez a kalapka viszont már elsőre negyon jól sikerült !
Aledi üzenete…
Köszönöm, lányok.
Vacskamati,
Akkor valóban ez a legjobb alkalom a kezdéshez. Nem is tudtam, hogy így indultál "babásként" is. Tényleg könnyebb, mint kötni, és gyorsabb is : )
Nem feltétlenül kell rajzolt mintából, vannak jó leírások, ahol csak szépen sorban követed az utasításokat.
Katafolt,
6 évesen?! Beáta is nagyon nézegeti, ha horgolok. Kötni már próbáltam tanítani, de feldühödött, hogy leesnek a szemek, lehet megpróbálkozunk a horgolással.
Csilla üzenete…
Nagyon jó lett ez a kalapka! Nézz be hozzám, vár rád egy díj.
katafolt üzenete…
Jó vastag tűvel és vastag,de mindenképp egyszálas fonallal könnyebb a kezdés gyereknek.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Babavarrás, avagy hogyan NE varrjunk babát

Maci rugdalózóból - emlékmaci